Vargöns Storband feat Lars Jansson

Kl 15:00
Var
Hebeteatern, Trollhättan
300 kronor (medlem 250 kronor)

Vargöns Storband kommer tillbaka och denna gång har de med sig västkustens lysande stjärna, Lars Jansson! Efter över trettiofem år i musikbranschen är Lars Jansson numera en väletablerad och ansedd kompositör, arrangör, pianist och pedagog. Lars har samarbetat med flera framstående musiker till exempel Jan Garbarek, Arild Andersen, Radka Toneff, Steve Swallow, Lew Sollof, Bob Berg, Rune Gustafsson, Ulf Wakenius, Georg Riedel, Rigmor Gustafsson, Göran Fristorp mfl.

Han är också en uppskattad musikpedagog och utsågs 1998 till jazzprofessor i danska Aarhus. Lars Jansson har turnerat över hela världen, och har fått stor internationell uppskattning bland annat i Japan där han även givit ut flera skivor. I eftermiddag är det vår tur att höra honom men nu i storbandstappning!

Samarbete mellan Trollhättans Jazzförening och Vänersborgs Musikförening.