Niklas Carlsson & Bäck Brothers Jazz Tivoli

Kl 19:00
Var
Blå scenen, Folkets Hus
250 kronor (medlem 200 kronor)

Bäck Brothers Jazz Tivoli är en institution i Göteborg och husband på till exempel Unity Jazz Club. Bandet består av bröderna Anders Bäck altsaxofon och David Bäck piano samt Samuel Olsson bas, Lars “Lade” Källfelt trummor och inte minst den oförliknelige trombonisten och sångaren Niklas Carlsson. Niklas är mest känd från Second Line Jazzband och en recensent skrev att han förutom outstanding musikant och sångare även är ”en mästare i att hålla trycket uppe med perfekt publikkontakt”.

Nu får vänersborgarna chansen att lyssna på bandet med odödlig musik och med rötterna i swingtraditionen.