Kusin Vitamin Reunion

Kl 19:00
Var
Blå scenen, Folkets Hus
200 kronor (medlem 150 kronor)

Uddevalla/Vänersborgsgruppen KUSIN VITAMIN har återuppstått i originalsättning efter nästan 40 år. Efter spelningar i bl.a. Trollhättan och Uddevalla är det nu äntligen dags för Vänersborgspubliken att få höra egenskrivna klassiker som Funkfrossa och Narcissus.

Gruppen bildades 1981 av medlemmar från Summa Summarum (Uddevalla) och Tapto (Vänersborg/Åmål). Originalsättningen splittrades 1983 men man fortsatte att spela i olika sättningar fram till 1987. Musiken är mestadels egenskriven svängig pop/jazz/rock/fusion/funk med svenska texter. KUSIN VITAMIN spelade under 80-talet flitigt i Trestadsområdet men även i Stockholm och Göteborg. Gruppen anses av många som ett av Trestadsområdets allra svängigaste och bästa 80-talsband.

Bandmedlemmarna är Håkan Malmberg sax, Raymond Karlsson trummor, Rey-Ove Karlén keyboards, sång, Lars Karlsson bas, Dan Karlson sång, Kaj Karlson gitarr.